Pages

Thursday, December 6, 2012

GAZA

Assaamualaikum

Lama nya tak update blog...aku sekarang busy la dengan Projek Sarjana Muda, dengan paperwork Bussiness Plan lagi...emm makin mencabar pulak, maklumla, dah nam masuk semester akhir...sekejap je masa berlalu..rasa macam baru semalam daftar kat UTeM ..*yey boleh menikah dah !* *eh melampau* 

semasa entry ni ditaip, banyak dah benda yang berlaku, tak kira la dalam negara ataupun luar negara..kalau baca surat khabar tu macam macam berita boleh kita daat tahu..adik belasah abang sampai mati kena rogol, kena tipu, kena bunuh..masyaAllah..nyawa manusia sekarang ibarat dah tak berharga...Ya Alah mintak lah dijauhkan dari kita semua hendaknya..

Kejadia terbesar adalah semasa Israel menyerang Palestin dan Gaza masa Hara Raya Aidiladha haritu...Ya Allah, ramai saudara mara kita terbunuh...ramai yang boikot barangan Israel dan sebagainya...apa yang aku mampu adalah berdoa selain mengelakkan diri dari menggunakan barangan buatan Israel..MasyaAllah, kenapalah mereka ni kejam sangat.

Haritu kelas aku ada buat jutipan..Alhamdulillah, walaupun tak banyak sumbangan kami, dapat jugaklah membantu apa yang terdaya....apalah dayaku untuk mengangkat senjata melawan mereka..hanya yang aku mampu adalah berdoa kepada Allah supaya mereka dibantu...aku tak sekuat kanak kanak Palestin yang berani menentang kejahatan mereka dan shahid ke jalan Allah..aku tak malu nak mengakui itu..Allahu..

Memang dah terlambat aku untuk buat post ni, tapi kita sebagai manusia tak pernah terlambat untk mengirimkan doa untuk semua ini berhenti dan keamanan menjadi milik mereka..Allahu..

Semoga mereka terus diberi kekuatan, dan mereka yang melakukan kekejaman ini diberikan balasan setimpal..aku bersyukur dilahirkan di Malaysia, negara yang aman...walaupun kadang kdang ada perselisihan faham di mana mana, masih lagi mampu menjadi negara yang selamat untuk diduduki..Alhamdulillah..

Maka bersyukur la ye, tak yah sampai malu nak ngaku rakyat Malaysia...sampai nak tukar kerakyatan bagai..ehhhh lari topik..haha..okay okay..aku rasa sampai sini jekot..kita teruslah berdoa untuk saudara mara seIslam kita agar diberi kekuatan InsyaAllah...Allah Maha Mengetahui...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...