Pages

Sunday, September 11, 2011

Selamat Datang Ke Alam Universiti :)

Assalamualaikum


Mostly minggu lepas adalah minggu orientasi untuk semua IPTA yang mengambil pelajar baru kan..hmm,..sama la macam UTeM...haa, ramai adik adik baru masuk...macam macam aktiviti yang diorang buat sepanjang minggu tu..kalau kat UTeM panggil Minggu Haluan Siswa (MHS)...haa,kalau U korang panggila apa?...


Tetiba nye pun teringat masa aku MHS dulu..masa tu aku tak dapat nak amik gambar ngan grup LDK (Latihan Dalam Kumpulan ( sebab masa tu aku kena pergi kat medic team..hidung aku berdarah sebab cuaca panas sangat..adeh...  ) haa, tu la kan tak dapat nak abadikan kenangan lagi dah...ingat kat kepala jela..tapi kalau aku sorang takdehal lah sangat...tapi ni aku heret sekali budak LDK aku..dah la dia pun tak dapat nak ambik gambo jugak...okay aku rasa bersalah disitu..waaa sorry Farah Azreen...aku pun rasa diri aku ni mengada pulak nak hidung berdarah-darah bagai macam puteri lilin tak leh kena panas...eii nyampah nye !


Masa aku MHS dulu, aku duk bawah je tengok persembahan, pentomen dan yang paling best masa Okestra UTeM buat persembahan..aku siap la pasang angan -angan kalau lah tahun depan punya MHS, aku pulak ada kat atas...Allah Maha Besar,..tup tup, next year punya MHS betul betul aku nyanyi kat atas tu..huhu..tula kena berangan dulu ni baru la ada harapan...masa tu aku ingat aku nyanyi duet ngan Sulhi lagu Sandarkan Pada Kenangan o/a Siti Sarah ngan Jamal Abdillah...pastu lagu Kelly Clarkson, My Life Wouls Suck Without You....kitorang seboleh boleh tak nak lah nyanyi lagu lama, yela bukan tak menyokong lagu lagu lama ni..tapi adik adik mesti nak dengar lagu fast and catchy baru la diorang boleh take part dalam lagu...syok la dapat buat orang happy...


lepas tu tahun ni punya MHS pun aku ngan band diberi peluang untuk perform..walaupun masa yang diperuntukkan untuk kitorang amat pendek dan slot tanpa VIP, kami cuba bagi yang terbaik untuk adik-adik yang dah berlelah dalam minggu haluan siswa...so malam tu kitorang decide last minute nak main in Acoustic Version sebab keyboardist kitorang ada hal yang tak dapat dielakkan...Alhamdulillah semua lancar tapi aku sikit terkilan la sebab aku kantoi sikit..tapi mpastu cover balik..haha, keja aku memang cover je...ngahaha..okay tipu..apa yang penting? ..ye kerjasama memang penting sebab tu aku happy bila adik-adik bagi kerjasama tepuk tangan masa aku duk nyanyi lagu Rolling In The Deep..okay lagu paling rock pernah aku nyanyikan selain lagu Zomba eh silap Zombie...sukahati aku pakai gaun malam nyanyi lagu rock...haha...takdela, sebelum tu aku nyanyi lagu raya..pastu takde la keja aku nak tukar tukar baju..ingat ni cita Hindustan ke...eh ni cita Melayu laaa...takde nye tukar tukar...jimat..ngahaha...tapi kesian kat Azlan He ngan Naim sebab datang lambat sangat..kitorang dah habis perform dah..tula orang dah bagitau kol 8 dah...lambat lagi...:(


okay apa yang aku harap adik-adik belajar bebetul okay...peluang ni...kalau ada yang kata "tak mintak kat UTeM"..."alaaa,UTeM?"....komen sana sini...complain sini sana..."...terima jela seadanya sebab ni yang dah tertulis rezeki kita..Allah tahu apa yang Dia lakukan dan ini adalah yang terbaik untuk kita...InsyaAllah doa banyak banyak okay..spread loves ! <3


p/s : sorry takde gambau sebab aku sibuk berlatih tapi nyanyi lupa lirik jugak..ape ponnnn tak boleh Farah weiiii.....


SELAMAT DATANG KE DUNIA UNIVERSITI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...